Taurus Reisen álomutak

A Taurus Reisen utazási irodát többéves pozitív tapasztalatból okulva maguk az utazók látták el a hízelgő „mediterrán varázsló” névvel. A korábban Tunézia specialistájaként elhíresült iroda egyik legjellemzőbb vonása megbízhatósága mellett, hogy folyamatos újításokkal várja ügyfeleit.

A cég ügyvezetője, Haythem Jamel lendületes frissessége és folyamatos odafigyelése biztosítja, hogy az iroda utasai lehetőleg teljesen elégedetten térjenek vissza egy-egy nyaralásról.

Kérem, mondja el, az Ön meglátása szerint mi emeli ki a Taurus Reisen irodát a piac többi szereplője közül!
A Taurus Reisen egyik legnagyobb előnye a többi irodával szemben, hogy egy olyan anyacég áll a háta mögött, mint a tunéziai MHIRI GROUP. A csoport saját tulajdonú transzfercéggel bír, ezen kívül hozzájuk tartozik az El Mouradi-lánc, mely 17 szállodában, összesen 16 ezer ággyal rendelkezik. A vállalat Európa kilenc országában működtet utazási irodákat. Ezek adják az iroda stabilitását és komplexitását. Sajnos túl gyakran látunk olyan helyzeteket, mikor a partnerek egyik percről a másikra inognak meg, és mennek csődbe, gyakran pont azért, mert egyszemélyes cégek és nincs mögöttük senki. Gondoljunk csak a tavaly előtti helyzetre, mikor a Best Reisen iroda a szezon kellős közepén, augusztusban omlott össze.

Hogy látja, mennyire vesztik kedvüket az utasok egy-egy ilyen eset után?
Természetesen minden hasonló szituáció negatívan hat az utazási kedvre. Meg is értem, hiszen hosszú ideig spórolnak a családok egy-egy utazásra, nagyon megnézik hova és kinek adják a pénzüket. Nekem az a személyes tapasztalatom, hogy a mi cégünk hátterét is megnézik, lenyomozzák az utasok. Ez nagyon jó, mert látják, hogy megbízhatóak vagyunk, komoly anyacég áll mögöttünk, és ez megnyugtatóan hat. Magyarországon sokkal elterjedtebb, hogy az utasok a saját szemükkel győződnek meg arról, milyen irodába, kinek fizetik be a nyaralást. Más európai országokban sokkal gyakoribb, hogy online rendezik az ügyfelek az üdülés árát. Angliában a foglalások és kifizetések 80 százaléka weboldalon keresztül történik. Hogy érzékeltessem, Angliában 4 fővel működik egy akkora iroda, mint a budapesti, ahol ezzel szemben 12 fővel dolgozunk. A magyarok szeretik személyesen intézni az utazással kapcsolatos teendőket. Mindennek ellenére azt kell, hogy mondjam, bár a gazdasági helyzet most nem a legjobb, mégis egy erős és stabil piac alakult ki Magyarországon.

Az internet ma már számos lehetőséget kínál, mit gondol, miért szeretnek mégis utazási irodán keresztül utazni a vendégek?
Valóban lehet egyénileg is repülőjegyet, szállást foglalni szinte bárhová a világon. Egy hosszú hétvégét Európa bármely fővárosába egyszerű lefoglalni egyénileg, és a fiatalok nagyon szeretnek így utazni. A mi irodánk kínálatában elsősorban Tunézia, Törökország, Egyiptom és a mediterrán térség szerepel, ahol azt gondolom, mindenkinek elkel a segítség. Az utazók idegen környezetbe csöppennek, ahol szívesen fogadják a tapasztalt idegenvezetők segítségét, akik megismertetik őket a helyi szokásokkal, vallási kultúrával, gasztronómiával. Az irodánk ügyfeleit 80 százalékban családok teszik ki, változatos igényekkel.

Vendégeink alapvetően a komplex all inclusive szolgáltatásokat keresik. Fontos, hogy a kifizetett ár tartalmazza az internethasználatot, légkondicionálást és az összes étkezést. Fő szemponttá vált, hogy a családanyák is valóban pihenéssel, és ne főzőcskézéssel töltsék a szabadságukat. E mellett megjelentek új igények is, például hogy a tengerparti nyaralóhelyeken is legyen a szállodában belső vízi csúszdapark, játszótér, masszázs és egyéb szórakozási lehetőség. Az irodánk egyik specialitása, hogy 11 klubszállodában működtetünk úgynevezett Sun Clubot, ahol a 4-12 éves gyerekeket magyar nyelvű animátorok szórakoztatják, igény szerint akár egész nap.

A magyar piac nagyon árérzékeny, a szűkösebb lehetőségek miatt a családok hosszú ideig gyűjtik a pénzüket a nyaralásra. Ezért amikor kiválasztják az utazást, nagyon körültekintőek a téren, hogy hol milyen szolgáltatást kapnak a pénzükért. Az, hogy mi a saját szállodáinkban szállásoljuk el a vendégeket, kétségtelenül nagy előny jelent. Évről évre ellenőrizzük a szállások és a szolgáltatások nívóját. Én magam is auditálok hoteleket, nagyon fontos, hogy folyamatosan figyeljük a partnereinket és intézkedjünk, ha valami nem megfelelően működik. Így lehetünk biztosak benne, hogy a vendégek a megígért színvonalon pihenhetik ki magukat.

És még egy dolog, amiért érdemes velünk utazni! Sajnos az utóbbi évek kiélezett versenyhelyzetéből fakadóan a szállodáknál már bevett szokásnak számít, hogy túlfoglalják magukat egy-egy szezonra. Ilyenkor az történik, hogy egy szobára több foglalást is visszaigazolnak, azért, hogy még véletlenül se maradjanak üres szálláshelyek. A mi utasainkkal is megesett már ilyen. Ebben az esetben mi, mint iroda, gyorsan és hatékonyan tudtunk eljárni, azonnal egy másik és kárpótlásul sokkal szebb szállodába helyeztük el a vendéget. Egyénileg ilyenkor nagyon nehéz intézkedni. Nekem személy szerint nagyon fontos, hogy a vendégeink mindig elégedetten térjenek haza, egyszerűen igazságtalannak érezném, ha nem azt a színvonalat kapnák a családok, amiért fizettek.

Kezdetben főleg Tunéziába szervezett utakat az iroda, mára már jelentősen kibővült a kínálatukban szereplő nyaralóhelyek száma. Milyen újításokat kínálnak az idei szezonra?
Az idei főszezonban heti 16 charter járatunk lesz, melyből heti egy járat Debrecenből indul Egyiptomba.  E mellett természetesen továbbra is kínáljuk az utakat Törökországba, Görögországba. Észak-Ciprussal a 4. szezont kezdjük, míg Bulgáriával 2.-at. Idén Rodosz lesz az új desztinációnk. Görögország továbbra is nagyon népszerű célpont a magyar utasok körében. Az utazásban is vannak trendek és divatok, amik időről-időre változnak. Sokáig Tunézia volt az egyik legkedveltebb úti cél, ezt követte Törökország, Egyiptom és az utóbbi években Görögország. Rodosz mellett Zakynthosra és Krétára utazhatnak velünk a vendégek, és itt is magyar idegenvezető várja az iroda utasait. Heti egy járatot indítunk Bulgáriába, ahol a Naposparton kínálunk többek között all inclusive szálláslehetőségeket is az érkezőknek. Horvátországba is ajánlunk egyhetes nyaralásokat, az apartmanoktól kezdve az ötcsillagos hotelekig terjed a kínálatunk, ide azonban a közelsége miatt egyéni utazással lehet eljutni. Büszkék vagyunk arra is, hogy elkészült az iroda új weboldala és ezzel párhuzamosan egy új foglalási rendszert is bevezettünk, mely a korábbinál jóval korszerűbb, gyorsabb és egyszerűbb is.

Ön 2009 óta él Magyarországon és vezeti az irodát. Ennyi idő alatt gondolom már jól kiismerte a helyi viszonyokat, szokásokat. Mik a távlati tervei az irodával kapcsolatban?
2009-ben érkeztem Magyarországra és vettem át az iroda vezetését. Azóta folyamatosan nő a forgalmunk és a bevételünk. Persze nagyon nehéz piaci helyzetben vagyunk, erős a konkurencia, és feszültséggel teli a piac, mégis úgy látom, hogy van okunk pozitívan várni az idei szezont. Úgy érzem, még sok kihívás vár rám, tele vagyok távlati tervekkel, ötletekkel. Sok, egyelőre általunk még kiaknázatlan lehetőséget látok a téli szezonban. Most azon dolgozom, hogy távolabbi úti célok is bekerüljenek a kínálatunkba. Olyan helyekre gondolok, mint például Thaiföld, Bali, Cancún, és az Egyesült Államok. A magyarok nagyon szeretnek Amerikába utazni, főleg amióta kényelmesen e-vízummal tehetik ezt. Most mégis sokan Grazon vagy Bécsen keresztül utaznak, jó lenne, ha ez megváltozna. A katalógusból választható, előre összeállított utazási csomagok mellé szeretném felvenni a kínálatunkba az úgynevezett dinamikus utazási csomagokat is. Ezeknek az a lényege, hogy a vendégek – előre meghatározott módon – maguk választhatják ki, melyik menetrendszerinti repülőjárattal kívánnak elutazni és hol kívánnak megszállni. Így sokkal szabadabban válogathatnak a lehetőségek között, mégis megadja az iroda azt a megnyugtató, biztonságos hátteret, amire az utazó vágyik.

Ön szerint érdemes már most lefoglalni az idei nyaralásokat?
Az a tapasztalatunk, hogy a legnívósabb, ötcsillagos luxusszállodákban nagyon gyorsan elfogynak a helyek, ezeket érdemes mielőbb, akár már most lefoglalni. Március elején tartanak egy nagy, világszintű szakmai kiállítást, melyet követően gyorsan el szoktak fogyni a szállások és a repülőjegyek is. Immár hagyomány nálunk, hogy a márciusi Utazás kiállítással egy időben, itt a budapesti irodában is komoly akciókat szervezünk. Ilyenkor hétvégén is nyitva tartunk, és egy kisebb rendezvény keretében különleges, egyedi ajánlatokkal várjuk az utazni vágyókat.

Francsics Annamária

Megosztom