Láthatatlan fényűzés

Otthonosság, letisztult formavilág, praktikusság, hivalkodás mentesség, biztonság, főúri kényelem, környezetbarátság, mindez prémium köntösben. Ez jellemzi a Volvo XC60 hibridet.

Aki azt hiszi, hogy az idén az amerikai Év Autója címet nyert suvot olcsón megveheti, azért mert svéd, az téved. A hibrid hajtás, a magas szintű biztonság, a gesztenyebarna bőr belső, a pazar első komfort ülések a Volvónál sem olcsók. A legfájóbb a BMW X3-as konkurensben, hogy 300 ezer forintba kerül az a töltővezeték, amellyel az utcán lehet tölteni, alapáron csak a 220-as kivitel jár hozzá…

A zöld rendszám legfőbb előnye nem csak az ingyenes parkolás és az ingyen áram, hanem a kétliteres turbós benzinmotor és a villanymotor párosának a 407 lóereje. Ez 5,3 mp-es százra gyorsulást biztosít, ráadásul nagyobb tempónál is úgy húz, mint a gőzmozdony. A teszt átlaga 7,9 liter, minimális külső villamos utántöltéssel.

A beállítások között jól észlelhető a különbség: sport módban nehéz a kormány, kemény a futómű és villámgyors a motor reakciója. A hibrid és az Eco mód, ennek az ellentéte.

A mérnöki munka előtt le a kalappal, mert a 2160 kilós autó mozgásán, gyorsulásán, egy cseppet sem érződött a nagy tömeg. A villanyhajtás a Volvónál nem annyira kifinomult, mint a konkurenseknél, de a nagy csend az jól passzol a letisztult, egyszerű formatervű, szuper kényelmes utastérhez.       

Volvo XC60 T8 Inscription

Hossz/szél./mag.: 4688/1902/1658 mm

Motor: 1968 cm3, 320 LE/ 5700, 400 Nm/2200-5400+ villanymotor Σ=407 LE

Gyorsulás (0-100 km/h): 5,3 s

Ár: 26 588 000 Ft (Alapár: 21 074 000 Ft)

Tesztautó: Volvo Autó Hungária Kft.

Megosztom