Konzervativizmus

A Civic limuzinnak a tesztjét úgy lehetne röviden összefoglalni, hogy az 1,5-ös turbómotort és a váltót egy másik autóban is kipróbáltuk.

A tesztnek az az apropója, hogy a Civic nemrég kapta meg a frissítését. A változások minimálisak, tehát maradt az erős, keveset fogyasztó, jól pörgethető 182 lóerős turbómotor. Hozzá ugyan úgy – akár a HR-V-ben – fokozat nélküli sebességváltót csatoltak (CVT). Mivel Európában vagyunk, ezért gyárilag 7 fokozatot kapott a váltó, így küszöbölték ki a gyorsításkor fellépő motorbőgést.

A hajtásrendszer tükrözi a Honda színvonalát, városban, odafigyelve 7,3 literrel is el lehet járni. Ha kell, akkor jól megy a Civic, rendelkezik erőtartalékkal és remek a hangja. A városok közötti utazásokkal lehet takarékoskodni, mert az alacsony fordulatszámmal pörgő motor segíti a 6 liter alatti fogyasztás elérését. Az autót egyébként nagyon jó vezetni, élhetően sportos a futóműve, a pazarul kapcsolható kézi kapcsolású váltóval pedig még élvezetesebb lehet a vezetése. (Az automata, ezzel a karosszériával a konzervatívabb vevőknél lehet nyerő.)

Az utastér csendes, zörgésmentes, jók a felhasznált anyagok. Alacsony az ülések ülőlapja, ezért aki derékfájós, annak a ki- és beszállás nehezen fog menni, főleg hátul. A karosszériaforma hátránya, hogy a fejtér a második ülés sorban a magasabbaknak már egy kicsit szűk.

A csomagtartónál ők előnybe vannak, mert az 519 literes terjedelmes térben, ha valami az ülések közelébe csúszik, azt könnyebben elérik.                  

Honda Civic 1,5 VTEC Turbo CVT Executive

  • Hossz/szél./mag.: 4648/1799/1416 mm
  • Motor: 1498 cm3, 182 LE/ 5500, 220 Nm/1700-5500
  • Gyorsulás (0-100 km/h): 8,1 s
  • Ár: 9 484 000 Ft (Alapár: 7 999 000 Ft)
  • Tesztautó: Honda Hungary
Megosztom