Hirdetés

Interjú Bánhegyi Zsófiával, a Magyar Telekom csoport kommunikációs igazgatójával

Google Plus

A saját példámon keresztül szeretnék inspirálni – interjú Bánhegyi Zsófiával a Magyar Telekom csoport kommunikációs igazgatójával.

Miután 2015 őszén a T-Systems Magyarország és a Magyar Telekom vállalati kommunikációs területei összevonásra kerültek, Bánhegyi Zsófia kapta az összevont szervezet kommunikációs vezetői pozícióját. Zsófia korábban a T-Systems marketing- és kommunikációs igazgatói szerepét töltötte be. A friss kinevezés kapcsán éppen az új irodájába költözésének napján beszélgettünk a munkakör kihívásairól, izgalmairól.

Pályájának nagyon izgalmas időszakában beszélgetünk, hiszen néhány hete nevezték ki az IT és telekommunikációs piac vezető csoportjának, a Magyar Telekom kommunikációs igazgatójának. Látom, még most foglalja el az új irodáját, lázasan folyik a költözés…
Október elsején volt a hivatalos kinevezésem, de valójában már az új pozícióim bejelentése óta, vagyis néhány hónapja aktívan részt veszek a munkában. A két kommunikációs terület összevonása után az én feladatom a meglévő szinergiák mentén kialakítani a szervezet működését úgy, hogy az minél inkább támogassa a cég hosszú távú stratégiáját. Ennek megfelelően ezentúl egy helyről, egy szervezetből végezzük többek között a lakossági, a kis- és középvállalati és a nagyvállalati-államigazgatási üzletág belső és külső kommunikációját, márkamenedzsmentjét, és a stratégiai rendezvények szervezését is, ami hatékonyabb szemlélet érvényesítését teszi lehetővé. Ez egy rendkívül dinamikusan változó iparág, ami folyamatos készenlétet igényel a részünkről, ennek megfelelően kell a munkafolyamatainkon is változtatni. Az egyik legfontosabb feladatunk az ügyfelek gyors, dinamikus kiszolgálása, aminek megfelelően maximálisan alkalmazkodnunk kell a digitális világ változásaihoz. Emellett egyfajta központi koordinációs feladatot is ellátunk a különböző marketingterületek között.

Úgy sejtem rendkívül feszített lehet az a munkatempó amiben dolgozik. Elmesélné, hogy néz ki mostanában egy átlagos hétköznapja?
Ez a fajta állandó készenlét természetes egy ilyen munkakörben. Minden reggel 6 órakor kelek, hét órakor viszem a fiamat az iskolába. Szerencse, hogy a gimnázium, ahová jár, közel esik a munkahelyemhez, így korán beérek, és rögtön hozzálátok a feladataimhoz. Hozzá kell tennem, nem csak én dolgozom ilyen sűrű napi beosztással, az alattam lévő csapat is leterhelt. Szerencsém van, mert olyan szakértő kollégáim vannak, akikkel nagyon jól tudunk együttműködni. A cégnél nagy hangsúlyt kap az együttműködés, az egymás közti kommunikáció, az összeolvadás miatt különösen fontos, hogy jól tudjunk egységes teamként együttműködni a jövőben. Az integrált csapatműködést jól koordinált, fókuszált értekezletekkel, szakmai coaching folyamattal és egymásra épülő csapatépítő tréningekkel igyekszünk még hatékonyabbá tenni. Az irodát általában este fél hat felé hagyom el, ekkor újra a család kap szerepet az életemben. Hetente kétszer-háromszor jut időm arra, hogy elmenjek futni a kedvenc Spotify lejátszási listámmal, ezzel tartom karban magam és a feszültséget is remekül levezeti. Sokszor azonban este fél tíz körül újra bekapcsolom a laptopomat, és tovább dolgozom. E-maileket válaszolok meg és mivel sok kollégám ugyanígy jár el, este is folyik az intenzív munka.

A kommunikáció világában nincsenek olyan nyugalmas periódusok, amikor igazán hátradőlhetnénk. A nyarak a fesztiválszezon miatt zsúfoltak, hiszen a szektor egyik legnagyobb támogatója vagyunk, de az év végi hajrá sem kerül el minket. Különösen hasznos ilyenkor, hogy a Telekom Csoport lehetővé teszi a távmunkát, így ha elmélyültebb, tartalmi munkát szeretnénk végezni, ezt otthonról is megtehetjük, és az utazással töltött idő is megspórolható.  Igyekszem gyorsan reagálni a nekem feltett kérdéseikre, így ők is hatékonyabbak lehetnek. A telefonom, - amely nagysága miatt már a minitablet szerepét is betölti,-  egész nap a kezemben van, már az e-maileket is ezen válaszolom meg, hiszen az idő és a gyorsaság kulcsfontosságú. Nyilván kihat a környezetemre és a családomra is, hogy nálam ilyen erőteljes szerepe van a digitális világnak, a kisfiam például abszolút reál beállítottságú erős informatikai fókusszal. Karácsonyra már egy programozható Lego robotot kért, ami az alapszintű programozást tanítja a gyerekeknek, miután  code.org weboldal nyújtotta tanulási lehetőségeken már végigment. Nagyon örülök, hogy felkeltettem az érdeklődését a terület iránt,  azért is fontos számomra, mert elnökségi tagja vagyok az Informatikai, Távközlési és Elektronikai Vállalkozások Szövetségének (IVSZ) is, ahol az oktatási utánpótlás, mérnöki informatikus képzés területeivel foglalkozom a legtöbbet.

Irigyelt pozícióba került, sokan példaértékűnek találhatják a karrierjét. A IT és digitális világ előtt több helyen is megfordult, elmesélné milyen állomások vezettek a mostani munkaköréhez?
A Közgazdasági Egyetemre jártam, ahol nemzetközi kapcsolatok szakon tanultam. A marketing-kommunikáció egy mellékág volt az egyetemi évek alatt, közben az Elte Jogi karán is elvégeztem egy posztgraduális képzést. A Közgázról elnyertem egy Tempus ösztöndíjat a London School of Economics egyetemre, ahol az itthonitól eltérő, versenyszellemű, gyakorlatias képzés nagyban segítette később a gyors elhelyezkedésemet. Az utolsó évben már a Nestlé Hungáriánál kezdtem el dolgozni. A kutatási területtel, később pedig a gabonapelyhek marketingjével foglalkoztam. Ezután mentem át a KLM légitársasághoz, ahol öt remek évet töltöttem el. Fiatal korom ellenére bizalmat kaptam, és közép-európai termékmenedzser, illetve a cég hűségprogramjának regionális menedzsere voltam 12 országot felügyelve. Hozzám nagyon közel állt a holland munkakultúra, az ún. lapos (flat), bonyolult hierarchia nélküli szervezet. Innen a Heti Válasz Kiadóhoz hívott át a piacról érkező tulajdonos, Csák János, aki egy közgazdászokból álló csapattal építette újra a kiadó működését, és helyezte piaci alapokra. A kereskedelmi oldal teljes felépítése és működtetése volt a feladatom lapigazgató-helyettesi pozícióban.

A marketing és értékesítési területet követően tisztán kommunikációval akkor kezdtem el foglalkozni, mikor 2010-ben a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumba kerültem, ahol az intézmény és a felügyelt állami vállalatok kommunikációját koordinálta az általam vezetett Főosztály. Két év után egy olyan feladat kedvéért jöttem vissza a versenyszférába a T-Systems Magyarországhoz, amelyet nehezen lehetett visszautasítani. Hat magyar IT vállalatot integrált a Magyar Telekom Csoport Magyarország piacvezető ICT szolgáltatójává. Hálás feladat volt a márka és az egységes marketingkommunikációs tevékenység felépítése. A mostani pozíciómra pedig idén nyáron a Magyar Telekom vezérigazgatójától kaptam pályázati meghívást, amit végül el is nyertem.

Érdekes, hogy a szakmai pályámon történt váltások nem voltak kifejezetten tudatosak a részemről, de szerencsésnek tartom magamat, mert mindig a jó lehetőségek találtak meg. Amikor felkérnek egy új feladatra, és érdekelni kezd, megfog benne valami, akkor viszonylag könnyen döntök és váltok.  Igyekszem megbecsülni ezeket a kihívásokat, és egyben helytállni, mert  élvezem és inspirál az a fajta kreatív szabadság, amelyben jelenleg is dolgozhatok.

Az IVSZ elnökség egyedüli hölgy tagja, de a vállalati középvezetők között sem számottevő a nők aránya. Ön hogy látja, még mindig nehezebb nőként érvényesülni, karriert építeni?
Bevallom, nem szeretem túltematizálni az ún. gender kérdést. A mikor beválasztottak az elnökségbe, leültünk az IVSZ elnökével, és ő biztosra vette, hogy én a nők helyzetével szeretnék kifejezetten foglalkozni. Az IVSZ-ben kiállok azért, hogy figyeljünk a női vezetőkre és a nők szerepére az informatikai területeken, de alapvetően engem szakmailag az oktatási terület érdekel. Az informatika világában különösen kevés a női vezető, én abszolút előnyét tapasztalom annak, hogy nő vagyok. A T-Systems-nél is kedvességgel és szeretettel fogadtak, arra viszont érzékeny vagyok, hogy egy tárgyaláson ne emeljék ki a női mivoltomat.

Fontos, hogy a lányok lássanak követendő példát maguk előtt, merjenek az IT világában érvényesülni, mert nagyon kevés az informatikus mérnök Magyarországon. Ha a fiatal lányokat rá lehetne venni, hogy forduljanak a szakma felé, akkor az utánpótlás kérdését ez részben megoldaná. A külföldi munkaerő-piac elszívó hatása is érződik, vannak olyan pozíciók, amikre nehezen találunk munkatársakat. Ez azért érthetetlen, mert ebben a szektorban a fiatalok itthon is tudnának versenyképes fizetést kapni, miközben nemzetközi projektekben vehetnének részt. Éppen ezért hamarosan elindítunk egy pályaorientációs programot, amelynek keretein belül például kollégáink iskolákat látogatnak majd, ahol a saját történetükön, karrierjükön keresztül mesélnek erről az iparágról.

Szerteágazóak a feladatai, különböző projektekben kell helytállnia, hogyan tud mindenhol megfelelni az elvárásoknak?
Először is nagyon jó asszisztens kolléganővel dolgozom együtt, a sikereimnek ő aktív részese. Közben folyamatosan „to do” listákat vezetek, a cégnél elektronikus projekttáblában vezetjük az aktuális feladatok, projektek státuszát. Ezek nélkül a digitális segítségek nélkül képtelenség volna mindent fejben tartani.

Hogyan szokott feltöltődni, kikapcsolódni - a már korábban említett futáson kívül?
A munkámból adódóan rengeteg esti programom van, kulturális vagy sportrendezvények, amiket nagyon szeretek és izgalmasnak találok. Szabadidőmben imádok moziba, színházba járni, a hétvége viszont a családé. Ha olyan hivatalos programom akad, ami szombat-vasárnapra esik, akkor igyekszem úgy szervezni, hogy a kisfiam is velem tarthasson. Miután idén nyáron azért nem tudtam hosszabb szabadságra menni, mert készültünk az új feladatokra, januárra tervezek egy kiadósabb pihenést. Nagyon várom már a karácsonyi időszakot is, elsősorban az adventi készülődés időszakát és hangulatát, a környezetünk és lelkünk felkészítését.

Francsics Annamária

Képek

Interjú Bánhegyi Zsófiával, a Magyar Telekom csoport kommunikációs igazgatójávalInterjú Bánhegyi Zsófiával, a Magyar Telekom csoport kommunikációs igazgatójávalInterjú Bánhegyi Zsófiával, a Magyar Telekom csoport kommunikációs igazgatójávalInterjú Bánhegyi Zsófiával, a Magyar Telekom csoport kommunikációs igazgatójávalInterjú Bánhegyi Zsófiával, a Magyar Telekom csoport kommunikációs igazgatójávalInterjú Bánhegyi Zsófiával, a Magyar Telekom csoport kommunikációs igazgatójával

Google Plus

Galéria

Interjú Bánhegyi Zsófiával, a Magyar Telekom csoport kommunikációs igazgatójával
  • Interjú Bánhegyi Zsófiával, a Magyar Telekom csoport kommunikációs igazgatójával
  • Interjú Bánhegyi Zsófiával, a Magyar Telekom csoport kommunikációs igazgatójával
  • Interjú Bánhegyi Zsófiával, a Magyar Telekom csoport kommunikációs igazgatójával
  • Interjú Bánhegyi Zsófiával, a Magyar Telekom csoport kommunikációs igazgatójával
  • Interjú Bánhegyi Zsófiával, a Magyar Telekom csoport kommunikációs igazgatójával
  • Interjú Bánhegyi Zsófiával, a Magyar Telekom csoport kommunikációs igazgatójával

Hirdetés