Belső ellenség!?

Az új Ford Focus legjobban kényeztető változatát próbáltuk ki, kombi karosszériával, amely bődületes rakterével a Mondeo pozícióját is veszélyezteti.

Néhány mondatban érdemes szólni az Alfredo Vignale autótervező nevével fémjelzett felszereltségi szintről, amihez komoly extra szolgáltatási csomagot kap a jármű első tulajdonosa. Ez a fajta kényeztetés ebben a kategóriában nem általános, az autót elérhetőbbé teszi, hogy a kék ovál igen jó a céges eladásokban. Innentől kezdve a magas ár is tud barátibb lenni.

Ellenséget nem csak az árcédulát látva kiálthat a vásárló. Elég megnézni a felvonultatott vezetési segédek számát, de leginkább a méreteket megszemlélni. A Golf osztályban már közel 4,7 méteres óriás is elérhető, a csomagtartó 608 literes, ami a hátsó ülések ledöntése után 1620 literessé változik… Ez tekintélyes méret, így nem véletlen, hogy felmerültek pletykák Mondeo kivezetéséről, de májusban jön hibrid kombi és több új izgalmas változat.

Visszatérve tesztautónkra, a kétliteres turbódízel takarékos, erős, a 370 Nm nyomaték talán sok is a mindennapi közlekedéshez. Közben az autó remekül kényeztet és az elődökhöz hasonlóan élvezetes vezetni. A kombik a hátul az igényesebb futóművet kapták meg és ennek is köszönhető, hogy sportosan és jól vezethető.

Ford Focus Vignale kombi 2,0 EcoBlue                 

  • Hossz/szél./mag.: 4668/1825/1488 mm
  • Motor: 1996 cm3, 150 LE/ 3600, 370 Nm/2000-2500
  • Gyorsulás (0-100 km/h): 8,4 s
  • Ár: 9 200 000 Ft (Alapár: 9 200 000 Ft)

Tesztautó: Ford Közép-és Kelet-Európai Kft.

Megosztom