Adrenalin forrás

A Hyundai olyan sportos kompaktot készített, amit nem könnyű megalkotni: a mindennapokban is jól használható gyors autót.

A Mercedes CLA konkurensének tekinthető tesztautónk lézer precíz pozicionálás eredménye. A magyarázat egyszerű: a formás masina nehezen eltalálható határon mozog. Ez azt jelenti, hogy a sportossága nem rontja el a hétköznapi használatot. A rugózás könnyedén elviselhető, a motor 275 lóereje egyeseknek ijesztő, de ezzel az erővel az anyuka nyugodtan el tudja vinni a gyerekeket az oviba. Az érkezése látványos lesz, mert a piros és fekete színekkel megvadított szürke fényezés nagyon feltűnő. Az autó hangja ezt megfejeli, mert gazdaságos módban is jól hallhatóan sportos, érces, sport módban durrog és visszaváltásoknál pedig gázfröccsöt ad. Ez jókedv- generátorként is működik: kanyargós utakon történő közlekedésben sok örömet lelni. Az i30 leggyorsabb változatát nagyon szórakoztató vezetni, a kézi kapcsolású váltója pedig pazar. A hangolása okos, mert autópálya tempót meghaladva sem zavaró belül a sportos kipufogó hangja.

Amit jó tudni a tesztautónkról, hogy az egyik legjobb ár/lóerő aránnyal rendelkezik. A hiányossága talán az, hogy az utastér kevésbé dögös, mint amit a külső sejtet. A használhatóságról annyit, hogy a stop/start rendszerrel felszerelt i30N Fastback-kel a nyolc literes fogyasztást is el lehetett érni, de ez persze könnyedén túlszárnyalható.             

Hyundai i30 N Fastback Performance

  • Hossz/szél./mag.: 4455/1795/1425 mm
  • Motor: 1998 cm3, 275 LE/ 6000, 353 Nm/1500-4000
  • Gyorsulás (0-100 km/h): 6,1 s
  • Ár: 10 734 000 Ft (Alapár: 9 449 000 Ft)
  • Tesztautó: Hyundai Magyarország

Megosztom